Plans. AT LAST!

Tänkte att jag skulle skriva upp min planering här..igår var hann jag inte sitta vid datorn så det kommer nu!
Har dock fortfarande inte vägt mig :P

Vecka 1 (detox-vecka)
Dricka citronvatten varje morgon.
Dricka Pukka cleanse (organic green tea).
Endast äta raw food, dvs färska råa grönsaker. Har laddat kylen med gröna paprikor, gurka och selleri.
På slutet av denna vecka så ska jag känna mig renare, friskare och piggare.

Vecka 2 (Hård träningsvecka)
Starta dagen med Sassy water (platt-mage-drink).

Recept på sassy water:
  • Två liter vatten.
  • En tesked färsk riven ingefära
  • En normalstor skalad och tunt skivad gurka.
  • En normalstor och tunt skivad citron.
  • Tolv stycken små myntablad.
  • Blanda ovanstående och låt det stå i kylskåpet över natten.
    Allt vatten ska drickas under nästkommande dag.
Trots min träning så ska jag hålla mig till en very low calorie diet, men för att hålla igång förbränningen så ska jag stoppa i mig något 4 gånger om dagen. Protein framför allt.
Träningen ska bestå utav:  Hopprep, köra 15 min crosstrainer, sedan powerwalk, sen komma hem och göra situps, squats och liknande, sist stretching. Styrketräning tre gånger under vecka 2. Allt detta ska ske så tidigt på mornongen som möjligt så att jag kan fortsätta förbränna/röra mig under dagens lopp.

Vecka 3 (motivations vecka)
Vid tredje veckan så ska jag fokusera på att hålla mig motiverad och glad för att orka hela vägen.
Under den här veckan ska jag skämma bort mig själv med hemmaspa och skönhetsbehandlingar.
Sen är det bara att köra hårt. Variera min träningsform en aning så att kroppen inte ställer in sig och slutar förbränna. Testa olika aktiviteter som simmning,bodypump,core osv.
Min enda proteinkälla ska bestå utav olika typer av fisk. Lax, sill, makrill och tonfisk.

Vecka 4 (Finalen)
Detta är sista veckan innan delmålsvägningen! Nu ska jag försöka att inte proppa hjärnan med hopplösa tankar och annat grått, svart och blurrigt som inte gör mig någon nytta.

Den här veckan ska jag ge järnet så mycket jag bara kan. Fortsätta med raw food och fisk 4 gånger per dag. Men då snackar jag självklart om miniminiminimalt. Hålla humöret på topp trots att jag inte är pinnsmal, eftersom det ändå bara är delmål ett!

Detta är starten på en period fylld av framgång.
Har inte kännt mig såhär positiv sen i juni, omg..





Say "No way!" to cravings...
...and "Oh yes." to success.

Kommentarer
Postat av: danni

nice diet, får man joina?

2009-09-22 @ 20:15:47
URL: http://psycological.blogg.se/
Postat av: Skinny

Dieten låter ju fan bra ju :D

Lycka till med den gumman

2009-09-23 @ 13:44:55
URL: http://iwantbones.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh finfint med så långsiktig planering!!!

Lycka till som fan nu asså; ska såklart följa din blogg som vanligt<3

2009-09-23 @ 23:29:07
URL: http://nollniohosten.blogg.se/
Postat av: Nicole

Låter som en grymt bra plan hoppas du når ditt mål!

2009-09-24 @ 17:08:45
URL: http://iibones.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0